Optimalizace pro vyhledávače. Je potřeba?

Optimalizace pro vyhledávače. Je potřeba?

Samotná kvalita vašeho produktu nestačí, pokud se rozhodnete prodávat online. Internet je specifické místo, na kterém najdete úplně všechno. Dokážete ale posoudit, zda je daný produkt či služba nabízený na internetu opravdu kvalitní? Je jasné, že službu nemůžete ani v reálném světě vyzkoušet předem, a pak se rozhodnout, zda ji zaplatit nebo ne. U produktu je to trochu jiné, ten si v normálním obchodě můžete prohlédnout, osahat si ho a získat tak nějakou základní představu o jeho kvalitě. Poté se rozhodnete, zda ho koupit či ne.

Na internetu je to jiné. Ze všech stran se na vás valí obrovské množství produktů, o kterých nic nevíte. Jak se tedy zákazník dostane právě k tomu vašemu produktu? Víte, že až 80% uživatelů přichází na webové stránky pomocí vyhledávačů? A právě zde to všechno začíná. Dobrá nalezitelnost je dnes klíčovou vlastností úspěšného webu.

Optimalizace pro vyhledávače (SEO) je efektivní metoda internetového marketingu, pomocí níž můžeme oslovit naši cílovou skupinu návštěvníků, přímo zajímající se o námi nabízený produkt či službu. Hlavním cílem SEO, stejně tak, jako u většiny marketingových metod je zvyšování zisku. Tohoto cíle dosáhneme pomocí zvyšování kvalitní návštěvnosti našich webových stránek.

Je SEO vhodné pro váš web?

Optimalizace pro vyhledávače je vhodná téměř pro všechny webové stránky. Existují dokonce i případy, kdy investice do optimalizace pro vyhledávače není příliš výhodná, ale jedná se o zcela minoritní počet webů. Když to vezmeme z globálního hlediska, žádnému webu neuškodí, pokud je vidět. Záleží pouze na vás, zda chcete online prodávat, a tedy vydělávat. V těchto případech bych si dovolila říct, že je optimalizace pro vyhledávače zcela nezbytnou součástí marketingu. Můžete mít nejkvalitnější produkt na celém světě, ale pokud ho nikdo není schopen najít, neprodáte nic nebo naprosté minimum. Vzpomeňte si, jak postupujete vy, když chcete něco najít na internetu. Jako příklad si můžeme vzít třeba kávovar. Právě jste se rozhodli, že vám stávající přístroj, který máte na lince v kuchyni nevyhovuje a chcete pořídit nový. Nejprve se porozhlédnete na internetu, které kávovary mají dobré hodnocení. Zadáte tak do Googlu nebo Seznamu klíčové slovo “kávovar”, popřípadě nějakou specifikaci, jako například “kávovar na kapsle”. Google vám zobrazí vámi požadovanou frázi. Buď vás zaujmou hned první tři odkazy, kterými je zpravidla placená PPC reklama a ihned je navštívíte. V tomto případě se nemusí jednat o relevantní výsledek. Na pomyslné “čtvrté” pozici se pak nachází výsledek z organického vyhledávání (SEO), ten bývá relevantní a kvalitní. Pokud se vám nelíbí výsledek z prvních pozic, porozhlédnete se dál, ale jen málokdy se dostanete na další stranu. To je právě ten problém, pokud váš produkt nebude na první straně, pravděpodobnost toho, že ho klient koupí je velmi nízká.

A kdy je dobré začít? S optimalizací pro vyhledávače můžete začít v jakékoliv fázi životního cyklu webu. Je samozřejmě dobré začít již od začátku, ale i po roce spuštění to není problém. Bohužel čím delší dobu otálíte, tím víc si připlatíte. Proto před spuštěním webu pečlivě vypracujte analýzu klíčových slov a podle ní řiďte celý web. Když se tento krok vynechá, je to pak těžké napravit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *